I mangel av argumenter blir man kalt rasist

Mitt blogginnlegg om å skulle frata utenlandske kriminelle for dagpenger i norske fengsler har skapt reaksjoner. De fleste reaksjonene er meget positive. Folk flest ser det absurde i at utenlandske kriminelle som ikke skal tilbake i det norske samfunn skal tjene penger tilsvarende ordinær lønn i sitt hjemland. For å sitte i fengsel. Det må være måte på hvor snillistiske vi skal være her i landet.

Men kommunistbermen tok ikke innlegget mitt nådig opp. På Twitter blir jeg derfor av en rekke SVere kalt for rasist. Rasisme har tydeligvis ikke lenger noe med rase å gjøre. Men med statsborgerskap å gjøre. Litt av et kunnskapsnivå… De kunne for eksempel brukt fem sekunder på å slå opp ordet rasisme på Wikipedia. Men det å tilegne seg kunnskap ligger tydeligvis ikke for disse. Bedre å stemple noen. Slik man gjorde med alle politiske motstander i de tidligere kommunistlandene. System de sikkert drømmer seg tilbake til. Selv om det slår meg at disse kommunistlandene var vel ikke de som tok i mot utlendinger med åpne armer…

Mitt forslag som har skapt harme er at et norsk velferdsgode skal forbeholdes de med norsk statsborgerskap. Hvis det er rasisme så var i så fall den rødgrønne regjeringen også rasister. De ønsket også at enkelte velferdsgoder skulle følge statsborgerskap. Og da er vel alle land i verden rasistiske all den tid man i alle land vil oppleve at enkelte tilbud og goder er forbeholdt de med statsborgerskap.

Jeg konstaterer at rasiststempelet kommer hver gang kommunistbermen ikke har motargumenter. Og det at jeg sier kommunistbermen er vel også et stempel. Men de røde tar sikkert det som et kompliment.

Forrige innlegg
Legg igjen en kommentar

26 kommentarer

  1. helt enig med deg Ulf,de rødgrønne er landets største rasister,men mot sitt eget folk,det har jeg sagt siden G H B ble statsminister,og de har fortsatt i samme dur,de er ikke vokst opp med våre norske kristne kultur,det vet C I H og det vet jeg,da jeg faktisk er eldre enn ham,men han har hatt rett siden midten av 1970 tallet og har fortsatt rett i dag,nå er det opp til Siv og dere å prøve å etterleve dette,få norge på rett kjøl igjen,og du har helt rett i at de har sluttet å se på wikipedia for å lete etter ordet «rasist»,det gjelder KUN en rase som mener at de er bedre enn en annen rase,det har ikke noe med beskyttelse for vårt land å gjøre,en som vil beskytte sitt land og sitt folk,er ikke rasist,men nasjonalist,det betyr slett ikke at vår «rase»er bedre enn en annens,,,,men at de som har statsborgerskap er norskfødte og ikke har fått statsborgerskapet i posten på falske grunnlag og papirer…god jul Ulf,håper dere klarer å få orden på dette 🙂

    Svar
  2. Joal

     /  24. desember 2013

    «Men kommunistbermen tok ikke innlegget mitt nådig opp.»
    Så det du prøver å si er en del av «kommunist-bermen» av fordi jeg er SV-er, eller fordi jeg er sterkt uenig og velger å kritisere i innlegget ditt?
    Fytti hælvette, nå fikk du meg til å spy på juleaften også!

    Svar
    • Henrik

       /  25. desember 2013

      Joal: Hvis du må spy av folk som ønsker å ta fra kriminelle utlendinger som har kommet til landet vårt for å misbruke vårt åpne og demokratiske samfunn ufortjente penger. (Fordi de har brutt norsk lov!). Hva gjør du av alle barneransbandene som slår uskyldige halvt ihjel for en mobiltelefon, eller drar en jente/kvinne inn i et buskas mens de slår henne i ansiktet og forsøker å voldta henne? Venter i spenning på din reaksjon på dette. Den må være ganske voldsom. Og må skje ofte!

    • Spy ivei!!

  3. Gunnar Celius

     /  25. desember 2013

    SV-bermen skriker bare høyere og høyere etter hvert som de taper mer og mer støtte fra folket. Et nytt styresett vokser frem i Norge nå, det vil bidra til å knuse den norske kommunismen på sikt. Og at vi har hatt hatt kommunisme i Norge de siste 40 – 50 åra vil sakte men sikkert gå opp for de fleste, selv dem som har stemt på venstresiden i alle år…

    Svar
  4. Men det å kalle noen for «kommunistbermen» er faktisk like generalistisk og «dustete» som å kalle folk for «rasister»!

    Svar
    • Henrik

       /  25. desember 2013

      Vider: Er det virkelig det? Sosialistisk Venstreparti er jo kommunistisk! http://no.wikipedia.org/wiki/Sosialistisk_Venstreparti

      Og fra ordboka står det om «Berme»: «Berme er også en betegnelse på gruppe personer som oppfører seg på en måte som ikke regnes som helt akseptert.»

      Altså er det jo den «kommunistiske bermen» som her ønsker å gi kriminelle utlendinger rettigheter og penger de ikke har krav på! Disse pengene burde heller gått til skole, barnehager, eldrehjem, bygging av ballplasser osv. Ikke til kriminelle Rom-folk som reiser hjem til Bulgarie eller Romania med 10 000 kroner etter endt soning for ran, tyveri osv! 10 000 kroner er en liten formue der nede! Det er jo en «vinn-vinn» situasjon for dem, og en «tap-tap» situasjon for oss.

      At man skal bli angrepet av venstresiden for å påpeke dette viser at dagens politiske klima er helt på trynet.

    • Gunnar Celius

       /  25. desember 2013

      For noen synker det visst aldri inn at all slags kommunisme har spilt fallit, om man har etikettert seg eller ikke. Jeg får bare si som August Strindberg…: «Det är synd om människorna…»

    • Inger-Lise Bentzen Husby

       /  25. desember 2013

      Når du sammenligner NKP og SV, tar du virkelig feil… Dette står om NKP IDAG: NKP i dag
      Valgstand i Oslo før Stortinsgvalget 2009.
      NKP i 1. mai-toget i Trondheim i 2013.
      NKP i 1. mai-toget i Trondheim i 2013
      Oppslutning

      NKP har sin største tilslutning der partiet normalt stiller lister ved valg, men med en konsentrasjon i Oslo-området, Bergen, og Trondheim. Valgoppslutningen er imidlertid lav. Ved siste kommunestyrevalg fikk partiet 523 stemmer (0,1%), ved siste fylkestingsvalg (2011) fikk partiet 1270 stemmer (0,1%), mens det ved siste stortingsvalg (2009) fikk 697 stemmer (0,03%).
      Valg

      Valgloven sier at partier med under 5000 stemmer ved forrige valg, må samle minst 500 underskrifter i hvert fylke man skal stille liste til valg, og 300 underskrifter per kommune. Mye av NKPs ressurser benyttes i dag til å samle slike underskrifter.

      Ved stortingsvalget 2005 stilte partiet lister i 11 fylker (Finnmark, Troms, Nordland, Sør-Trøndelag, Hordaland, Vest-Agder, Vestfold, Buskerud, Hedmark, Østfold og Oslo) og fikk 1060 stemmer.

      Ved fylkestingsvalget i 2007 fikk partiet 1203 stemmer, etter at det ble stilt lister i sju fylker (Finnmark, Troms, Sør-Trøndelag, Hordaland, Vest-Agder, Buskerud og Oslo). Ved valget til kommunestyrene mistet partiet sin siste representant. Partiet stilte ikke liste til kommunestyrevalget i Vadsø, der partiet har vært representert siden andre verdenskrig.

      Ved valget i 2009 var det NKP-lister i åtte fylker (Troms, Nordland, Sør-Trøndelag, Hordaland, Rogaland, Vest-Agder, Buskerud og Oslo). Stemmetallet ble 697.

      Ved kommunestyre- og fylkestingsvalget i 2011 stillte partiet lister i åtte fylker (Buskerud, Hordaland, Nordland, Oslo, Rogaland, Sør-Trøndelag, Troms og Vest-Agder) og i fire kommuner (Tranøy, Tromsø, Trondheim og Bergen). Stemmetallet i fylkestingsvalget ble 1270.

      Ved valget i 2013 var det NKP-lister i syv fylker (Troms, Nordland, Sør-Trøndelag, Hordaland, Rogaland, Vest-Agder og Oslo). Stemmetallet ble 617.

    • Begge partier baserer seg på samme ideologi og politisk grunnsyn.

  5. Om du skal henvise til Wikipedia burde du kanskje ha slått det opp selv før du sprer eder og galle utover egen legg. Wikipedia tilbyr FNs definisjon, såvel som den gammeldagse, og ditt forslag, sammen med mange andre av FrPs forslag er klart og tydelig innenfor FNs rasismedefinisjon.
    Dette innlegget er fullstendig skivebom, du bommer i forsøket på å korrigere motstanderne, og tråkker solid i salaten ved å gjøre akkurat hva du beskylder meningsmotstanderne dine for; stempling. Godt jobbet å toppe det hele med kunnskapsløs bom på definisjoner. Sjekk opp kommunisme på wikipedia når du først er der inne.

    Svar
    • Alltid gøy å få reaksjoner fra en SVer, som aldri mister troen på sin politikk selv om den i årtier ble brukt til å undertrykke millioner av mennesker. Og fortsatt brukes i enkelte land for å undertrykke. Til din informasjon har jeg selvfølgelig lest på Wikipedia. Vil også anbefale deg å lese de mange tusener av skildringer som er skrevet av mennesker som har levd under sosialisme, være seg kalt kommunisme eller nasjonalsosialisme.

    • Rune

       /  25. desember 2013

      Hei Ulf

      Alt Boye gjorde i denne kommentaren var å be deg gjøre det du selv anmodet menings-opponentene dine å gjøre, nemlig bruke 5 minutter på Wikipedia så du slipper å dumme deg ut med feilaktige utsagn. Jeg håper du da ser ironien i at du da velger å svare med å gå til direkte angrep samtidig som du i vid forstand fortsetter å bruke begreper og uttrykk feilaktig, i stedet for å ta en tur på Wikipedia. Når du putter sosialisme, kommunisme og nasjonalsosialisme i samme bås som om det er det samme skremmer det meg litt at du i det hele tatt får lov til å gå inn på stortinget. Hvis du ikke engang vet forskjellen på helt enkle politiske termer tør jeg påstå at det er et klart tegn på grotesk inkompetanse. Vær så snill vurder din stilling, for landets og folkets skyld.

      Dessverre slår du meg som typen som ikke er villig til å forbedre deg på noe måte, hvis hele politiske karriere står og faller på din mulighet til å spille på fremmedfrykt og dårlige stereotyper. Vil du motbevise dette utsagnet og faktisk, genuint jobbe for å bli en bedre politiker, og person, tar du dette rådet og trykker det til deg: Jobb -FOR- landet og folket i stedet for å jobbe imot politikere, politikk og folk du ikke liker. Det er nemlig ikke det samme.

      (Dette er forresten konstruktiv kritikk fra en som -ikke- nødvendigvis er en sosialist)

    • Kan anbefale deg å lese Kommunazismen av Søgaard. Finnes annen litteratur også på området. Nasjonalsosialisme, kommunisme og sosialisme er slående like ideologier. Både i sine manifest og i praktisk politikk. Som mange millioner dessverre har lidd under. Og som millioner har dødd under.
      Dette er faktum og selvfølgelig ikke alltid like gøy å bli minnet på – spesielt for alle de som lar seg lure. Men at noen lar seg lokke den dag i dag er nesten et mysterium. Dessverre gjentar historien seg.

    • Rune

       /  25. desember 2013

      Jeg angrer på at jeg i det hele tatt forsøkte å hjelpe deg til å bli en bedre person. Kos deg i din lille boble av ekstrem-propaganda hvor kunnskap kun er til for å missbrukes. Jeg er voksen nok til å innse at liberalisme og sosialisme begge er ting som virkelig har hjulpet verden, men om du har lyst til å bevisst ignorere virkeligheten slik at den bedre passer hatet ditt så slå deg løs.

      Kan anbefale deg å lese Ola Svein Stugu sin bok «Norsk historie etter 1905. Vegen mot velstandslandet». Den er pensum for universitetet og oppsummerer i grove trekk hvordan både sosialisme og liberalisme har bygget opp landet til den velferdsstaten vi har i dag. Den er ikke et idiotisk propaganda-verk på lik linje med Søgaard.

      Definition of Communazi:
      «a combination of a communist and a nazi. Though technically impossible, since communism and nazism are opposites, it still makes a good insult.»

    • Kjære Ulf, det er aldri gøy å få respons fra en fastlåst FrPer. Personlig får jeg mer ut av å diskutere med en vegg, men kanskje du kan få noe ut av det. Jeg ba deg sjekke fakta, og kritiserte deg for å tråkke i salaten. I overskriften skriver du «I mangel av argumenter blir man kalt rasist». Vel, i mangel på argumenter karakteriserer du meg som tilhenger av masseundertrykkelse og del av «kommunistbermen».
      For å få det på det rene; Jeg er slett ikke kommunist. Sosialist, ja visst, men tilhørende en retning av sosialismen du og dine forsøker å ignorere at eksisterer, da den fratar dere all billig skyts dere bruker i mangel på politisk tyngde. En av sosialismens egne ideologer skriver følgende om den sosialismen du, feilaktig, anser som den eneste i eksistens;

      «They [the Marxists] maintain that only a dictatorship—their dictatorship, of course—can create the will of the people, while our answer to this is: No dictatorship can have any other aim but that of self-perpetuation, and it can beget only slavery in the people tolerating it; freedom can be created only by freedom, that is, by a universal rebellion on the part of the people and free organization of the toiling masses from the bottom up.»
      http://en.wikipedia.org/wiki/Mikhail_Bakunin#Critique_of_Marxism

      Her er noen fakta til deg;
      – Sosialisme er en samlebetegnelse på ideologier som alle har til formål å utjevne sosiale forskjeller (solve the labor problem, som Benjamin Tucker kalte det). De FLESTE av disse faller innunder kollektiv eiendomsrett (altså venstresiden), men slett ikke alle.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Sosialisme
      – Venstre- høyreaksen skiller ikke mellom kapitalisme og sosialisme, men kapitalisme og kollektivisme, som handler om eiendomsretten. Siden naziregimet meget grundig forsvarte privat eiendomsrett faller nazismen på høyresiden, ikke venstre.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Nazism
      – Kommunismen, slik den har utfoldet seg i alle kjente regimer, forsvares ikke på noe vis av mitt eget parti, og selv ikke av dagens Rødt. Det finnes veteraner igjen som i sin storhetstid forsvarte regimer før jernteppet falt. På samme måte støttet ditt eget parti Apartheid, så rull inn karakteristikkene.

      Med disse fakta på plass kan vi altså konkludere følgende;
      – Nazismen er tuftet på den kapitalistiske grunntanken om privat eiendomsrett, og om man skal stemple nazismens mord på noen faller de altså på høyresiden. Jeg velger å ikke gjøre dette, men om du velger å legge Stalins massemord på moderne sosialister får du være så god og selv stå klokkerett og svare for Hitler.
      – Kapitalismen dreper i titusentall daglig, blant annet gjennom å frarøve fattige mennesker i de fleste land livsgrunnlaget for å maksimere profitt (Slik som Coca Cola pumper opp grunnvann i India for å lage Cola, slik Nestlé bruker barnepsykologer for å selge overprisede, farlige babyprodukter gjennom psykologisk reklame og slik Chilenske arbeidere ble sendt inn i gruver på slavekontrakter under den nyliberalistiske, CIA- støttede diktatoren Augusto Pinochet)
      http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Coca-Cola#Water_use

      Jeg er til stadighet forbløffet over hvor lite politisk tyngde som skal til for å møte på stortinget.

  6. Inger-Lise Bentzen Husby

     /  25. desember 2013

    Ehhh… Siden du refererer til Wikipedia, når di sier at SV er kommunistisk…. Jeg regner med at du så at det sto under HISTORIE, og under NKP??? Ja??? Hvis du ikke er klar over det, vil jeg videre fortelle deg, at det er en lang vei fra NKP og SV…

    Svar
    • Sitat Wikipedia: Sosialisme er en bred samlebetegnelse på en rekke ideologier på venstresiden av den politiske høyre-venstre-aksen. Alt fra kommunister på ytterste venstre til sosialdemokrater identifiserer seg med sosialismen som overordnet ideologi.

    • Gunnar Celius

       /  25. desember 2013

      Tja… Vi vet jo for eksempel alle hva slags fortid Hanna Kvanmo hadde…(?)

  7. Inger-Lise Bentzen Husby

     /  25. desember 2013

    Skjønner ikke hvordan du kan overhodet si at NKP og SV er ett og samme parti når NKP forsatt har lister??? Vil det da si at FrP og Liberalt Folkeparti er ett og samme parti også???

    Svar
  8. Inger-Lise Bentzen Husby

     /  25. desember 2013

    Nei, det gjør ikke det… Sett deg inn litt i politikken deres, så skjønner du hvorfor…
    Jeg er klar over at det var endel fra NKP som gikk over til SP, som jeg mener det het dengangen, men det var en utbrytergruppe. Partiet besto, på andre verdier. Neste gang de stilte til valg, var sammen med Rød Valgallianse. Forøvrig, i 1985, tok NKP et oppgjør med tidligere syn og bygde opp et «nytt» NKP

    Svar
  9. Liv Leirstein

     /  25. desember 2013

    Ble du kalt rasist pga dette! Ja, det er gått inflasjon i det begrepet!

    Vennlig hilsen Liv Leirstein Sendt fra min iPad

    Den 24. des. 2013 kl. 11:12 skrev Ulf Leirsteins Blogg :

    > >

    Svar
  10. Sv og venstresiden…
    For en gjeng med klovner

    Svar
  11. Nå ville jeg vel være, i begge leire, forsiktig med å bruke Wiki som en sannhetskilde – just sayin….

    Wikipedia is written collaboratively by largely anonymous Internet volunteers who write without pay. Anyone with Internet access can write and make changes to Wikipedia articles, except in limited cases where editing is restricted to prevent disruption or vandalism. Users can contribute anonymously, under a pseudonym, or, if they choose to, with their real identity.

    Svar
    • Stemmer! Jeg er derfor svært varsom med å bruke Wiki – Informasjonen som ligger der i spesielt politiske saker, bør dobbelt-/trippelsjekkes.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Bli med 4 012 andre følgere

  • Følg meg på Facebook

  • Twitter

  • Flickr-bilder

  • Arkiver

%d bloggers like this: